четвъртък, 24 януари 2013 г.
„Летище” в Младежкия: купон, Койна и още нещо
Първата изненада беше препълненият салон, което
изглежда вече е обичайно за възкръсналия като феникс от пепелта „Младежки”. За
пиесата на хърватката Тена Щивичич (на немски сигурно се пише така: Schtivitchitch) е
напълно приложима моята „теория за невероятностите”. В театъра тя се реализира
по-следния начин: главният герой среща главната героиня на неутрално летище в
трета страна – при това той лети за Мадагаскар, а тя – за Северния полюс. Е,
във въпросната пиеска дестинациите бяха европейски, но все тая. Другото му
приложение бе при ефектния финал – напъденият от собственото си отроче и
изоставен от всички на междинното летище Стефан Мавродиев печели лотарията с
билет, намерен на пода, и вика сърцераздирателно: „Спечелих!”, но всъщно се
чува: „Загубих всичко!”. Сюжетът лъкатуши между четири двойки, вторачени в
своите хамлетовски раздвоения и любови. Като един от коктейлите, които
неуморния Вежен Велчовски бърка в своя бар, обърнат към публиката (не завиждах
на зрителите от първия ред, до които сигурно са достигали пръските от фалшив
алкохол), той е разреден със сценичното присъствие на танцов колектив от
рапърки и униформени стюардески – нелоша отмора за мъжкото око. Главната двойка
разиграва малко сладникава фаталност – неубедителният Атанас Атанасов в ролята
на терминално болен, отиващ в швейцарски санаториум, си партнира с далеч по-ефектната
Койна Русева, която явно се ползва с всенародната любов, особено след телевизионните
си изяви. Най-свеж ми се стори самият барман, който удивително добре играе
арабин-левантиец, говорейки си на арабски с едната от стюардесите. Всяка негова
реплика предизвикваше голяма веселба. Наградата „Златна малинка” бих дал на
няколко лелки, които се кикотеха в аванс, както и на особено недуховитите
реплики. Те, както и останалите зрители, между които се надявам да не е имало
мюсюлмани, не забелязаха гафа на автор, режисьор или актьор. Оттеглилият се за
молитва зад кулисите барман започна да си пее като някакъв ходжа от минаре.
Което го няма в реалността, но пък може да мине за някаква автоирония на
сценичния арабин. За онези зрители, които подобно на мен имат деликатни ушни
мембрани, бих препоръчал тампони срещу гигадецибелите на озвучаването. Театърът
в часа на дискотеките и холивудските блокбъстери чупи бариерата на звука. Ще
имате късмет, ако намерите билет за тоз свръхгледаем спектакъл.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар