В предишния ми коментар за филма, предвидих, че Бен Афлек ще се
конкурира със самия себе си за оскара. Което и се случи, след като Академията
му присъди награда за филма, а не за режисурата. Сигурен съм, че в бъдеще
„Арго“ ще бъде сочен като пример за това, как американската филмова индустрия,
подкрепяна щедро от държавни агенции и структури, манипулира историческата
истина. Потвърди се хипотезата ми, че целият трескав финален епизод на летището
е чиста фантазия. Освен това, протестите на все още живия канадски посланик, че
всъщност ЦРУ е играло скромна роля в цялата операция, май отговарят на
истината. Особено след изявлението и на Джими Картър, екс-президентът, който
най-много знае по въпроса.
Чудя се, какво ли автентично би останало, като се
махнат и другите стереотипни ситуации и персонажи. Най-вероятно приближението
до реалността ще е най-успешно в лицето на намусените мустакати турци от
истанбулските предградия. Всъщност, триумфалната усмивка на Бен Афлек ни казва
една горчива истина за съвременния свят, в който ние сме само безгласни
зрители. Холивуд има неограничен лиценз за манипулиране на глобалното село. При
това, холивудските схеми все повече се възпроизвеждат и в политиката, и в
медиите. Примерът със Си-Ен-Ен, която въведе драматизация на новините,
предполагаща единствено наличието на злодеи и герои, е пример за холивудизация
на журналистиката. Същото важи и за американската политика. Не случайно изборът на „Арго“ за оскар бе обявен от...Мишел Обама. Така
че...вж. заглавието.
Няма коментари:
Публикуване на коментар